هر “هست”، چیزی جز تجربه نیست.
تنها با تجربه کردن است که هر ماهیتی در جهان برای ما معنا و وجود پیدا میکند. زیست انسان هم از همان ابتدا با تجربه کردن گره خورده و در تضاد با استقرار و سکون بوده است.
ما خودمان را در تجربه کردن محدود نکردیم و همیشه در تلاش و تکاپو برای یافتن معانی جدید بودهایم. جنس تجربه میتوانست گذرا و محدود به زمان و مکانی خاص باشد یا باکیفیتی رقم میخورد که ثبت و نشر پیدا میکرد.
رشد و پیشرفت امروز ما، محصولِ درکِ همین تجربۀ با کیفیت، با تفکر خارج از چارچوب در طول تاریخ است. این میسر نمیشد مگر با ثبت ماندگارِ تجربیات گذشته و انتقال آن به آینده.
ایدۀ “جیب” با تکیه بر این فلسفه و تفکر، در سال ۱۳۹۶ شکل گرفت، با تمرکز بر محصولات پایه کاغذی، به عنوان اصیلترین و ماندگارترین ابزار در دست بشر. اما همانند روحِ تجربه که همواره در حرکت و پویایی است، در طی سالها، روشها و اهداف “جیب” از قدم اول خود فراتر رفت و به جای نگاه محصول محور، موجودیتِ خود را راهکاری در خدمت بدنه اجتماع انسانی بازتعریف کرد. به همین دلیل است که مخاطب “جیب”، تنها یک مشتری نیست، بلکه باور داریم در این راه، همگی همراه و مکمل یکدیگر هستیم.
نگهداری و ماندگاری تجربۀ باکیفیت، عضو جداییناپذیر هویت “جیب” است، زیرا که ما نتیجه تجربۀ گذشتگان هستیم و آیندگان نتیجۀ تجربۀ ما.
ما در “جیب” بر این باور قائلیم که خلق اثر اصیل و ارزش خالص، متعلق به همۀ مخاطبان ماست و ما تنها ارزشِ افزوده میسازیم.
ما در “جیب” معتقدیم هر فرد، منبع الهام منحصر به خود است و به همین دلیل، دوری از پیشداوری و قضاوت را روزانه تمرین میکنیم. از این رو، جامعه هدف تعیین نکردیم، اما رسالت خودمان را بر این پایه قرار دادیم که جریانِ ثبتِ تجربۀ مخاطبمان را لذتبخش، ساده و کاربردی کنیم.
در این مسیر، همیشه در آموختن، گسترش، گفتوگو، نوآوری و اصلاح تعاریف، مفاهیم و روشها تداوم خواهیم داشت تا همراه تأثیرگذاری در رابطه خود با مخاطبمان باشیم.